På atv'n!

fredag 31. mai 2013

Dagens frokost

Jeg skulle jo skrive litt om mat også i denne bloggen, men stort sett har det vært mine små trimturer det har vært snakk om så langt, men i dag tenkte jeg å dele min fantastiske frokost med resten av verden! Jeg må først bare si at dette ikke er noe jeg spiser til daglig, men i perioder hvor jeg sykler og går såpass mye som jeg gjør nå så blir dette frokost eller lunsj av og til og det går helt fint.
 
Man tager først en birkenbriks:
 
 
Og en boks nugatti... Jeg har prøvd de fleste sortene som er på markedet, men i min gane er det ingen som slår den gode, gamle, originale nugattien. Den med mindre sukker var ganske god, men den er visst tatt av markedet igjen, jeg har ikke sett den på lenge i alle fall.


Birkenbriksen deles elegant i to halve.


Ønsket mengde nugatti smøres på hver halvdel. Jeg kunne tatt litt smør under her for å få den lille saltsmaken smøret gir, men fant ut at det er nok fett i nugattien som det er om jeg ikke skal tilføre enda mer, så jeg lot det være.


God fornøyelse!

 
Det verste er jo at jeg glatt kunne spist en til... Men nå skal jeg brygge en stooor kopp te før jeg går i gang med dagens dont. Ha en fin dag du også!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar