På atv'n!

torsdag 23. mai 2013

Morgenstund har gull i munn!

Det er faktisk veldig deilig med en tidlig morgentur og når Lille Gubben uansett står opp grytidlig så kan like gjerne jeg stå opp også, jeg er jo våken. Nå blomstrer heggen her og det dufter såååå nydelig!

 
Det var ikke bare jeg som var tidlig ute i dag!


Her, på det første utkikkspunktet skal det egentlig stå en hvilebenk og det ante meg raskt hva som hadde skjedd med den siden jeg gikk her sist for en uke siden...


Jeg gikk ut på kanten for å se og ganske riktig - noen moroklumper har antagelig feiret pinseaften her oppe og hatt det kjempegøy med å velte hvilebenken utfor kanten! Hva i huleste er vitsen med sånt da?! Hvorfor kan ikke ting få stå i fred???


Nede ved setervollen holder bregnene på å rulle seg ut, fasinerende vekster... Mine venner musvåkene var også tidlig oppe og varslet greit om at jeg ikke trengte å komme nærmere, ikke at jeg aner hvor de har reiret sitt og jeg tror ikke jeg var så veldig nære heller, men han var nå på vingene og skrek litt til meg til jeg hadde passert på veien laaaangt nedenfor ham. Det er like flott hver gang jeg enten ser eller hører musvåkene når jeg går der!


Vel hjemme tok jeg en dusj og en god porsjon havregrøt med rosiner og banan. Mmmm!

 
Det var 5-6 grader og litt surt i dag, men greit nok bare man kler seg etter været og kommer seg ut. Er glad jeg tok en tynn fleecejakke mellom ulltrøya og regnjakken, ellers ville det vært svært kaldt! I dag brukte jeg 1 t 8 min på 5,5 km og er fornøyd med det, poenget med morgenturene mine er ikke å gå så fort som mulig, men å komme seg ut en tur og få en fin start på dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar