På atv'n!

onsdag 29. mai 2013

På sykkel i Bymarka

I vidunderlig sommervær satte Frøken Rosa og jeg kursen for Trondheims vakre Bymark! Jeg ser en smule alvorlig ut her, men jeg var vel opptatt av å skulle se så sporty og seriøs ut som mulig antar jeg. Den gule trøya hadde jeg helt glemt bort, men gleden var stor da jeg fant den igjen i morrest, den har nemlig en liten lomme med glidelås til nøkkelen utenpå en av lommene bak. Praktisk.
 
 
Turen gikk opp til Vaadan og innover forbi Stykket mot Grønlia. Der stien mot Grønlia tar av fra skogsveien lå noen enorme stabler med tømmerstokker - jeg plasserte Frøken Rosa foran dem for at man skulle kunne se hvor store stablene var!
 
 


Grønlia, vakre, fine Grønlia! Siden 1925 har hytta vært åpen som serveringssted for alle som ferdes i Trondheim Bymark. Har mange gode minner fra barndommens skiturer herfra, med varm solbærtoddy og iskald appelsinsaft! Det er nylig tatt ned masse skog rundt hytta, det har vært ganske tett skog rundt den tidligere, sikkert godt å få litt lys og luft rundt hytta. Hytta har egen hjemmeside også - Grønlias hjemmeside.


Tissepause på Grønlias utsøkte fasiliteter.


På vei opp mot Lagmannsætra fra Grønlia. Jeg gadd ikke engang prøve å sykle opp her... Hvis noen lurer på hva den klumpen til venstre i bildet er så er det holderen til sykkelveska jeg pleier å ha på styret når jeg sykler til jobb. Ikke så stor, men det går faktisk ganske mye oppi den.

 
Her har jeg kommet frem på Lian, er noen få hundre meter overfor restauranten her, med vakker utsikt over Lianvannet. Uten tvil en herlig sommerdag!


På vei ned mot Kyvannet, her ble det skogen for enhver pris! Asfaltsykling ble plutselig ikke så attraktivt lenger...
 

 
Kyvannet - det er vakkert det og! Det var flere mennesker i badetøy der, men jeg tror nok det kan være litt kjølig å bade ennå, men sikkert forfriskende nok! 

 
Ble en ganske lang tur i dag, brukte 1t 38 min / 20,5 km og er veldig godt fornøyd med det! Skulle gjerne syklet lenger, men jeg ble sulten og dessuten ventet jo jobben da...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar