På atv'n!

søndag 28. juli 2013

Årets akeleier!

Det er like spennende hvert år og se hvilke farger akeleiene får, våre er hvite, blå og diverse nyanser av rosa. Dessverre har den litt dyp-mørkerosa forsvunnet, men i år ble jeg gledelig overrasket allikevel.

Først den vanlige blå som vi har en del av:

Så en veldig lys rosa, nydelig:


De hvite er ekstra sarte og romantiske synes jeg!


Frøkapslene er i ferd med å utvikle seg på de blomstene som blomstret først.


Da jeg kom rundt huset og bort til varmepumpe hadde denne skjønnheten gjemt seg der! Den er helt mørk, mørk lilla! Denne fargen har jeg ikke sett i hagen vår tidligere! Jeg gjetter på at det er rundt 20-30 akeleier og kun en (eller var det to?) har denne fargen.


Humlene surret og så ikke ut til å bry seg noe videre om hvilken farge blomstene hadde.


En uutsprunget skjønnhet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar