På atv'n!

søndag 28. juli 2013

Storfint besøk i hagen! Tomater! Chili!

Da jeg kom inn på kjøkkenet i morrest og kastet et blikk ut av vinduet hoppet sannelig Helene Harefrøken rundt borte ved grønnsakshagen min! Hun (?) er så nydelig! Det ser ut til at hun har slått seg til her i området, hun er stadig vekk på besøk i hagen vår i alle fall.


Den siste ukas varme har sannelig gjort underverker for tomatplantene mine og de kvitterer med frukter! Ikke noen stor avling, foreløbig er vel ikke antallet tosifret engang, men det er da kvaliteten det kommer an på, ikke kvantiteten?


Dette hadde jeg ikke trodd, men chiliplanten bærer frukter den også!!! Den er stappfull av blomster, jeg bør vel knipe av mange av dem kanskje?


Lobelia har jeg aldri fått til, men kjøpte noen som jeg stappet ned bak en dobbel rekke med murstein og det ser da virkelig ut som de stortrives der!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar