På atv'n!

fredag 12. juli 2013

Tekoppen min

Jeg elsker te! Jeg drikker sikkert rundt en liter om dagen på en vanlig da, noen ganger mer og en sjelden gang mindre. Prøver stadig nye sorter te, men kommer alltid tilbake til den gode, gamle gule Earl Grey fra Twinings. Liker en del andre "klassiske" fra Twinings også, men denne er på toppen på ti-på-topp-lista mi:

Jeg bruker den i poser jeg da, det er enklere enn løs vekt og mer praktisk på jobben f.eks. Må ha noe søtt oppi og har brukt både sukker, honning, fruktose, flytende stevia og stevia-suketter, men som med teen kommer jeg alltid tilbake til det samme til slutt, nemlig standard natreen suketter:


Når det gjelder selve koppen er utfordringene mange. Et vanlig krus er så lite, bruker man et krus i halvlitersklassen blir teen kald før man rekker å drikke opp og en termos blir for tungvindt, man må jo skru opp for hver slurk! Så jeg har flere termokopper fra Modum, bl.a. en i rødt som denne:

Den er større enn de andre, jeg tror den tar 4,5 dl, mens de andre, en lilla og to hvite, tar 3,5 dl. Jeg lyver ikke når jeg sier det gjerne går med 2-3 slike kopper på en dag... Jeg elsker koppene mine! Den eneste ulempen er at drikketoppen ikke er tett så det går ikke an å slenge den i veska. Utover det har jeg ingenting å klage på.

Jeg har fått noen kommentarer på jobben da, f.eks. "Og der sitter du med espressokoppen din..." *hehe*


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar