På atv'n!

onsdag 4. september 2013

Ludde på geocaching

Heisann! Vi hadde jo lovt Ludde at han skulle få bli med i marka på geocaching i helga så på søndag 1. september dro vi avgårde og startet på parkeringsplassen på Baklidammen. Der lette vi først en god stund etter cachen Baklidammen uten å finne den og konkluderte med at den sikkert var blitt borte siden sist det var noen som fant den.
 
Vi ruslet opp til Tunga gård for å finne cachen som skulle ligge der. Vi lette en stund inne i pysjet og jeg hadde akkurat rukket å si - "Kanskje den ligger..." og i det samme ropte Junior1 at han hadde funnet den!
 
Etterpå ruslet vi opp mot Lavollen og der traff jeg noen firbente som jeg bare MÅTTE hilse på, vel og lenge... Ludde fikk også klappe den ene hesten, men han fikk litt skrekken da hesten tok tak i foten hans og bet litt i den!
 

 
Juniorene og Ludde måtte nesten dra mamma med seg videre, det er sannelig ikke lett å gå fra så skjønne skapninger som disse!
 
Neste cache var Lavollen men vi fant sannelig ikke denne heller! Også her krøp og klatret vi rundt inne blant busk og kratt, men ingen cache åpenbarte seg for oss.
 
Nå tok vi en liten matpause og Ludde benyttet sjansen til å ta seg en hvil oppe i et tre.

 
Etterpå ruslet vi videre til Tusseløypa og Juniorene hadde ikke så veldig lyst til å gå den, jeg tror kanskje de synes det var litt barnslig for ungdomsskoleelever. Men det er jo ikke mange metrene fra start til slutt langs veien, det er rett rundt svingen bare så vi tok snarveien.
 
 
Etter litt surring rundt bekken og våt myr sa jeg at "den er sikkert ved..." og da jeg så opp sto Junior1 og gliste og viftet med boksen! Vi tok ut et reflekshjerte og la inn et gult tåfisviskelær før vi ruslet videre mot Ugler i mosen!
 
Den var veldig grei å finne, denne gangen var det min tur til å gjøre et funn, men jeg overlot til Junior2 å åpne den. På denne var det kodelås! Jeg hadde løst koden på forhånd, men hadde selvsagt ikke tenkt langt nok så det stemte ikke, men med en liten sjekk på mobilen og oppgaven så ble det rett allikevel. Vi la inn en liten lommelykt og tok ut en stor og fin klinkekule. Kul cacheboks forresten!
 
Nå satte vi kursen tilbake igjen, men stoppet litt på Tunga gård der Steinerskolen har laget en hinderløype og her lekte vi oss litt før vi gikk tilbake til bilen og dro hjem.
 
 
Vi brukte 2 timer, men det går med mye tid til leting da. Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar