På atv'n!

søndag 27. oktober 2013

Deilig løpetur i nydelig vær!

I dag hadde jeg bestemt meg for at jeg enten skulle sykle på trimsykkelen inne eller ta en løpetur ute. Lille Gubben skulle ut og vaske bilen min, men kom inn igjen og kunne fortelle at det "pessregna" ute. Jeg puslet litt i huset, både oppvask, støvsuging og klesvask gikk unna. Og sannelig klarnet det opp ute!

Jeg ble allikevel sittende og lure på om jeg skulle sykle eller løpe, løpe eller sykle? Til slutt grep jeg bare fatt i Nikes slagord, "Just do it!", hoppet i løpetøyet og løp ut! Og jeg angret ikke på det! Det var nydelig vær, vindstille og sol fra en nesten skyfri himmel og kroppen og beina syntes det var deilig å røre litt på seg så det fløt lett. Jeg løper altså verken langt eller fort, jeg konkurrerer bare med meg selv og for deg som løper halvmaraton før frokost hver søndag og sånt så er dette bare til å flire av. For meg er det trivsel og trening, jeg presser meg selv litt mer for hver tur, løper litt lengre strekk for hver gang jeg slakker av og går et lite stykke og går kortere stykker for hver tur. Funker fint for meg!


Knipset dette bildet da jeg gikk over Gjølme bru på vei tilbake. Her tok jeg også cachen Gjølme bru og etter at jeg tok til vettet og fant nullpunktet skikkelig så fant jeg den lett. Steinene ved elvebredden var sleipe...

Turen ble til slutt på 5,3 km / 50 min, men da sullet jeg sikkert bort 5 min på cachen. 

PS! Lille Gubben vasket bilen min utvendig mot at jeg vasket hans innvendig i går altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar