På atv'n!

søndag 13. oktober 2013

Hytta og geocaching denne helga også

Ble bare en kort tur på hytta denne helga, men vi rakk å overnatte - sånn er det når man jobber turnus med lørdagsvakter innimellom. En vakker høsthelg også denne helga og kameraet er som vanlig en trofast følgesvenn på tur:







Det er så vakkert ved hytta, disse bildene er tatt i dag på vei hjem i løpet av en halvtimes tid, som dere ser lettet tåka som ligger på det øverste bildet.

Da vi kom hjem hadde vi planlagt langtur i marka ved Orkanger og etter en matbit og litt klesskift dro vi ut. Målet for turen var selvfølgelig 3 geocacher! Første stopp var Hulluflata, vi var godt svette etter å ha gått opp Eldevikveien gjennom skogen. Ett eller annet sted her befinner den seg:


Etterpå bar det opp de bratte kneikene opp til Raudhåmmårn. Her er det BRATT med store bokstaver! Fant cachen greit, tok meg den frihet å gjemme den litt bedre, det er litt kjedelig når man ser dem når det er denne typen cacher, men den ligger på samme sted altså! Fin utsikt fra Raudhåmmårn:


Etter å ha signert både cache-logg og turboka på Raudhåmmarn (jeg digger slike turbøker!) gikk ferden opp til myrene. Jeg liker løypemerkene her, de er kule:


Det er vel nå jeg skal kommentere at det ikke er en kule, men en trekant... Høhø.

Her er jeg på myra på vei fra Raudhåmmårn til Ulvåsen:


På veien kom vi over denne, "Trimkasse Ulvåsen", men her bør noen være seg sitt ansvar bevisst! Det var en drøss penner og riktignok 3 (!) loggbøker, men hva hjelper det når alle var gamle, fulle og fuktige?


"Sukkertoppen" her er Rokollen og der ligger det også en cache, men den har vi ennå ikke tatt. Om den blir tatt i år er usikkert, kanskje drøyer vi til neste år med å ta den. Det er nemlig bratt opp dit. Veldig bratt. Faktisk så bratt at jeg helt oppriktig gruer meg til å ta fatt på turen en gang til! Men vi kan jo ikke la en cache i nabolaget ligge uten å ta den heller! Så før eller siden skal vi få et smilefjes der også.


Vi kom over denne barhytta, lurer på hvem som har laget den? En barnehage? SFO fra en av skolene på Orkanger? Eller bare noen som har hatt det gøy? Fin er den uansett!


Vi fant også cachen Ulvåsen ved Ulvåshytta som var siste mål for turen. Glemte helt å ta bilde for her var det noen mugglere som lurte på hva vi drev på med, håper de lot cachen ligge i fred om de var borte og sjekket etterpå.

Siste del av turen gikk 4,5 km langs vei og jeg knipset dette nydelige bildet som jeg avslutter dette blogginnlegget med:


Først gikk vi fra hytta til sommerparkeringa og måtte en ekstratur ned til vannet og hente årene til båten og jeg tipper at det var ca. 2,5 km tilsammen. Cache-turen ble logget med rmaps på mobilen og den var 11,1 km og vi brukte 2 t 45 min så i dag har vi virkelig fått rørt på oss! Er skikkelig sliten nå i kveldinga og det blir ikke gjort mer i dag gitt... Men nye cacher frister og da vi kom hjem fikk vi vite at det er lagt ut to nye like ved der Lille Gubben bor... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar