På atv'n!

torsdag 24. oktober 2013

Løpetur i mørket

Skulle bare ta meg en liten kveldstur langs gangveien her hvor Lille Gubben bor. På med treningstøyet, vinterløpebukse m/refleksdetaljer, hansker med refleksdetaljer, refleksbånd rundt høyre arm og begge ankler + refleksvest! Den billist som ikke ser meg nå bør levere inn førerkortet sitt!

Jeg la nå i vei, men da jeg kom rundt svingen etter 50 meter var det stappmørkt. Like mørkt som om natten. Nå var klokka 20:40 så det var jo nesten natten, men det pleier å være gatelys her. Jeg senket farten noen meter og lurte på om jeg skulle fortsette eller ta en annen vei, men jeg hadde sagt til Lille Gubben at jeg skulle løpe en bestemt strekning og siden jeg ikke hadde mobilen med meg (fy!) så var det litt dumt å endre løype også.


Så mørkt omtrent var det.

Jeg jogget allikevel og det gikk helt greit på veien bort, etter 1 km var det plutselig gatelys og det var mye bedre. Etter 2 km snudde jeg og løp tilbake og nå var det ganske ekkelt å løpe i stappmørket og et par ganger greide jeg å skremme meg selv så jeg hoppet høyt. Men trær er i grunnen ikke så skumle, selv om de vifter med greinene i vinden... Min egen skygge fra billyktene som kjørte forbi et stykke unna er heller ikke veldig farlig.

Da jeg kom hjem (etter dusjen) satte jeg meg ned og skrev en klagemail til kommunen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar