På atv'n!

fredag 4. oktober 2013

Ut på cachetur

Da jeg kom tilbake etter gårsdagens tur og begynte å se på mobilen for å se hvor jeg hadde vært, oppdaget jeg at jeg hadde gått rett forbi 3 cahcer og like i nærheten av en fjerde! Sånt går jo ikke an! Så hva som skulle skje før jobb i dag var jo opplagt...
 
Lette først en god stund etter An evening stroll #3 uten å finne den og tenkte til slutt at jeg fikk lete litt igjen når jeg kom tilbake ettersom jeg jo kommer samme vei ned igjen. Da ble det etter litt sjekking på mobilen hvilken cache som var lurest og valget falt på Stoppen på Toppen. Jeg fant nullpunktet og lette og lette, men det var jo ikke noen stein der engang! Etterhvert skjønte jeg at nullpunktet var der, men jeg var litt for høyt oppe og gikk ned igjen. Og andre gangen jeg var på samme sted så dukket den opp. Den var såpass stor (regular) også så jeg fattet ikke hvordan jeg ikke kunne finne den! Men den måtte gi tapt!
 
Fulgte stien videre og kom ned til lysløypa og løp først noen få meter forbi Ut på tur, aldri sur #2, men snudde selvfølgelig og gikk tilbake. Lette litt rundt før jeg fant denne også, heller ikke her fant jeg noe innlysende gjemmested sånn umidelbart, men det tok ikke lange stunden før jeg kunne signere loggen. Løp videre og tittet på klokka, tiden begynte å gå, men jeg MÅTTE bare svippe innom An evening stroll #4 for å se om jeg kunne finne den. Nullpunktet må være peilet nede på stien, men hintet levnet jo ingen tvil om hvor cachen var gjemt og jeg fant den på første forsøk! Selvtillitsboost etter Stoppen på Toppen!
 
Så var det An evening stroll #3 igjen da... Klokka begynte å gå, men jeg klarte ikke å gi meg og stakk opp i veiskråningen allikevel. Peilet nullpunktet så godt jeg fikk til med kompasset på mobilen denne gangen og plutselig skjønte jeg hvor den skulle vært! Festet til cachen lyste midt i synet på meg:
 
 
Men selve cachen var borte. Jeg lette litt rundt på bakken, men fant ingenting så jeg løp tilbake til jobben istedet. Logget allikevel alle fire cachene som funnet og ga eier beskjed om at den er borte.
 
Turen i dag ble 4,2 km og jeg brukte myyye lengre tid enn i går, 1t 23 min... Tiden går når man leter etter cacher altså, men det er sabla moro da!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar