På atv'n!

søndag 8. desember 2013

2. søndag i advent - og ridetime!

I dag er jeg utslitt og lykkelig! Grunnen til det er at min ene søster, en annen ridevenninne av henne og jeg har hatt ridetime med vår gamle rideinstruktør, Katrine Hårstad på Hårstad Hestesenter på Byåsen i Trondheim! Jeg red fast her hver tirsdag fra høsten 1994 - januar 2000, med en pause fra mai - oktober 1998 da jeg var høygravid. Jeg ble gravid på nytt like før jul i 1999 og kjente da at kroppen ikke var så glad for fortsatt ridning i det svangerskapet. Har prøvd meg på et par kurs i ettertid, men det har ikke blitt det samme som det var.

Men i dag var det som å bli sendt 15-16-17 år tilbake i tid, det var nesten som om det var i forrige uke jeg red for Katrine sist! Det var så utrolig koselig! Både å se stallen, kjenne den deilige lukten av hest og høy, få kose med hestene, børste og sale opp og selvfølgelig å ri igjen - men jeg tror nesten det aller koseligste var å treffe igjen Katrine. Det utløste en haug av gode, gamle minner.

Jeg red Arthur, en haflinger på ca. 8 år, en aldeles fantastisk hest!!! Vennlig og snill, koselig å stelle, grei å holde på med og lettridd og god å ri på. Og deilig, god og rund og mjuk! Akkurat en sånn hest som jeg liker, selv om jeg har tapt mitt hjerte til fjordingen så kunne denne karen uten problemer funnet en stoooor plass i hjertet mitt! Jeg har tatt meg den frihet å låne et bilde fra sidene til hestesenteret, neste gang skal jeg få tatt et bilde sjøl - for neste gang, det blir det! Merker jo at kroppen ikke er 25 år lenger og at det er rundt 4 år siden sist jeg satt på en hest, men det er så absolutt verdt det!

Ellers er det jo 2. søndag i advent i dag og vi har selvsagt tent to lys og den observante leser vil se at dette ikke er den samme adventstaken som forrige søndag og det er helt riktig, dette er Lille Gubben sin:


Det andre lys jeg tenner
og ser i stjernens skjær
et riss av julens høytid
med klokker, lys og trær

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar