På atv'n!

torsdag 30. januar 2014

Sunn mat er godt!

Fikk en kommentar i dag, "sunn mat er da ikke godt!", jeg vet det var ment litt som en fleip, men ikke bare, tror jeg. Jeg er ikke enig i det - sunn mat er kjempegodt! Og som et bevis på det skal jeg vise dere dagens middag som tok meg ca. 20 min å lage.

Først satte jeg en stekepanne og en wok på ovnen, hadde i litt olje og skrudde på stekepanna, woken ventet litt. Så skrelte og skar jeg opp en sellerirot i staver og slengte i panna:


Mens de surret på mellomhøy temperatur skar jeg opp en gulrot, litt squash, broccoli, hodekål, purreløk, noen småtomater og halvannen skive hjemmelaget (ikke av meg) fiskepudding. Alt gikk i woken, jeg skrudde på plata da jeg hadde skåret opp halvparten av grønnsakene så den var god og varm innen jeg var ferdig og det var klart for å ha oppi grønnsakene og fiskepuddingen.


Det ble en stooor porsjon tilsammen! Kjempegodt og stort sunnere middag får du ikke.


Jeg regnet ut kaloriene og det ble ca. 310 kcal tilsammen i hele porsjonen. Og ja, jeg ble METT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar