På atv'n!

tirsdag 11. februar 2014

Ferdig!

Så har jeg vært gjennom gastroskopi også. Hvis du har det i vente og gruer deg for det skal du vite at det slett ikke er så ille som alle skrekkhistoriene du leser på nettet eller får høre om dersom du forteller det til noen.

Jeg skal ikke si at det var behagelig, men det var ikke såååå ille som jeg fryktet. Heldigvis. Det tok 2-3 min bare også, så det var fort gjort. Jeg måtte jo faste 8 timer i forkant, noe som for min del ble hele dagen, jeg gadd ikke stå opp kl. 5 for å spise frokost. Sultingen var ikke noe problem, desto verre var det at jeg frem til kl. 10 fikk drikke en halv liter vann og etter det ingenting! Jeg drikker vanligvis minst en liter vann og 1-2 kopper te før klokka er 14... 

De fant heldigvis ikke noe annet galt enn at lukkemuskelen mellom magesekk og spiserør er litt slapp, det var som forventet, altså et lite mellomgulvsbrokk. Jeg bør ikke spise for mye av bl.a. sterk mat og alkohol og fete, tunge måltider - bortsett fra sterk mat skal det gå greit...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar