På atv'n!

søndag 2. februar 2014

Skøytetur

Det blåser fremdeles heftig her i Trøndelag, de har blåst i 3 måneder nå... Like optimistiske som alltid dro vi ut for å finne fin skøyteis, men denne gangen dro vi direkte til Vollavika der vi endte opp sist etter 3-4 andre bomturer først. Kan se ut som vi har lært noe.

Vel fremme var det snø på isen, men vi la utpå og det gikk fin an å gå greit allikevel.


Men litt lenger ut var det blankis! Skikkelig blankis! Første gangen jeg går på skikkelig blankis på et vann og ikke på en skøytebane på land. Aldeles herlig! Jeg har aldri gått så fort! Det bare suste i vei!


Her har det tydeligvis frosset i flere omganger. Men også den svarte isen var tykk altså, vi så ned der det hadde vært sprekker og det var synlig is sikker 20-30 cm ned.


Fantastisk vakkert vær hadde vi i dag også, men noen reale vindkuler av og til. Om jeg hadde vinden rett imot var det ikke lett å komme seg fremover, faktisk blåste jeg bakover et par ganger! Men om jeg hadde vinden i ryggen så gikk det i full fart gitt!


Nok en lekker selfie. Rød i kinnene i alle fall.


Vi var på isen i 1 time 24 min og gikk faktisk 10,25 km!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar