På atv'n!

fredag 28. mars 2014

Liten ettermiddagstur

Tenkte å ta en langtur i dag, men det ble ikke tid til det, så det ble en kortere tur istedet. Følte at jeg jogget en god del, men var litt usikker på hvordan det egentlig lå an. Hadde selvfølgelig gps'en på telefonen, halve moroa er jo etterpå å se hvor langt jeg har jogget og hvor lang tid jeg brukte, synes jeg da.

Jeg fant en deilig grusvei som var brøytet (sendte en varm takk til en av de lokale travstallene!) og klarte ikke å motstå det. Det var ikke mer enn ca. 800-850 m, men jeg jogget et stykke for komme dit og tok strekket et par ganger før jeg jogget tilbake.

Da jeg kom hjem og sjekket gps'en ble jeg overrasket over at jeg kunne klokke inn 5,3 km på 40 min blank! Om man skal være helt nøyaktig var det faktisk under 40 min også, nemlig 39:55.


Jeg hadde satt meg som mål å jogge 5 km i strekk innen utgangen av mars, men det må jeg nok se langt etter. Turen i dag ga meg en liten oppvekker - det er nok ikke mil-turene jeg trenger mer av skal jeg nå det målet, men flere og kjappere korte turer. Så jeg flytter herved målet til utgangen av april og satser på flere og kortere joggeturer den neste måneden! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar