På atv'n!

søndag 13. april 2014

Geocaching på Palmesøndag

Vi, altså Junior1, Junior2 og jeg, hadde bestemt oss for en uke siden for at vi skulle til Trondheim sentrum på geocaching i dag og selv om dagen opprant særdeles kald, våt og sur så kledde vi på oss og dro ned til sentrum.

Første cache på runden var Walk of Peace - Jomufrugata som jeg fant etter litt leting, men siden denne skulle være magnetisk var det ganske greit å konsentrere letingen rundt aktuelle steder. Neste cache var Gaubekveita som var et ganske så skummelt sted! Var som et smug i amerikansk gangsterfilm... Merkelig nok fant jeg denne nesten med en gang, men det var godt hjulpet av cluet i beskrivelsen av cachen. Den minste loggen jeg har sett! Deretter ruslet vi bort til Camera Obscura hvor ungene gikk den ene veien rundt og jeg den andre og jeg fant den med en gang - har funnet lignende cacher tidligere.

Så gikk ruta oppover Kjøpmannsgata til Bakke Bru og her lette vi en god stund! Var oppe på brua en tur også, men fant ut at det var feil og ruslet ned igjen. Det var til slutt Junior1 som fant denne og da kom den trillende så fint frem så. Et par bytteting byttet eier her, ungene ville ha hver sin ting og siden vi hadde med et lite utvalg ting selv, fikk de ta en hver og Askepott og en liten hare ble lagt igjen i bytte. Nå var vi høye på pæra og forserte Kjøpmannsgata i fint driv! I den andre enden, nesten ved Gamle Bybro skulle Kjøpmannsgata * * Bryggerekka befinne seg. Jeg har funnet en av denne typen før også og sammen med hintet i beskrivelsen ba jeg Junior1 sjekke på et bestemt sted og der var den! Denne ble vår 
cache nr 100!!!

Vi tuslet så videre, nå begynte vi å bli kalde og fuktige, men fortsatte bort til Thomas Angells Stiftelse for å lete etter denne. Denne hadde jeg lest meg frem til at skulle være vanskelig og etter å ha lett en stund ga vi også opp. Etter loggen å dømme er den veldig godt kamuflert, men været og temperaturen var ikke på vår side så vi ga opp og ruslet videre mot Nidarosdomen. Her viste gps'en på mobilen at nullpunktet er midt i gata...! I tillegg fant vi ut da vi kom hjem at størrelsen er oppgitt til å være middels, mens den er en micro - ikke rart vi ikke fant den! Men 5 av 7 er da ikke så verst?

Etterpå gikk vi på Egon for å feire at vi har funnet 100 geocacher og jeg spiste kyllingsmørbrød:


Junior1 og Junior2 spiste hver sin pizza og var like fornøyde som mor.

Etterpå tok vi bussen hjem:


Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar