På atv'n!

mandag 5. mai 2014

"De uønskede"

I helga leste jeg "De uønskede" (Kagge 2014) av Yrsa Sigurdardottir (her skulle det vært opptil flere islandske særtegn, men det har jeg altså ikke satt meg inn i hvordan jeg får til, hun får bære over med meg).
 
Tidligere har jeg elsket bøkene hennes, både krimserien om Thora Gudmundsdottir og de enkeltstående bøkene, den beste er etter min mening "Jeg vet hver du er" - en realt grøssende spøkelsesfortelling! Jeg torte nesten ikke lese denne på sengen om kvelden! "Dødsskipet" var ikke like god, men spennende den også.
 
Men "De uønskede" kommer dessverre ikke opp i mot "Jeg vet hvem du er" hva grøss angår. Historien er spennende, men kunne vært gjort mye mer skummel enn den er - hun nådde liksom ikke helt opp denne gangen. En god historie, helt klart, men dessverre ikke skummel nok.
 
 
Hva skjedde egentlig på guttehjemmet Krok vinteren 1974? Og hva har det med Odinn å gjøre? Hva var det Roberta fant ut før hun døde? Og hva skjedde egentlig med Runs mor den skjebnesvangre natten?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar