På atv'n!

lørdag 21. juni 2014

Mørketid

Lille Gubben var "på by'n" i går, med gutta på jobben, jeg er sjåfør i slike tilfeller, det skjer omtrent to ganger i året så det er ikke så ofte akkurat og jeg synes det er bare koselig. Kjørte ham ut litt før 18:30 og dro så på posten for å hente en pakke. "Nei, denne ligger på Best på Fannrem," sa unggutten bak disken. Jeg hadde nå et blodsukker som var lavere enn skonummeret mitt og var sliten, sulten og hadde gledet meg til å få den pakka, dra hjem og lage meg en deilig middag. Så jeg sprakk. "Hvorfor i huttaheiti er den sendt dit?! Den er jo adressert til rett borte i gata her!" Han så ulykkelig på hentelappen, "Ja, jeg ser det, men jeg kan se hva jeg kan gjøre..." "Glem det! Om jeg kjenner posten rett så bruker de sikkert 3 dager på å få den hit!" freste jeg, snappet til meg hentelappen og marsjerte ut. I det jeg gikk oppdaget jeg at det sto "Opplæring" på skiltet han hadde på brystet... Uff da. Om du skulle lese dette - UNNSKYLD!
 
 
5 km senere var pakken omsider meg i hende og jeg kunne kjøre hjem, lage middag og endelig sette meg ned med boka jeg holder på med. Mørketid Jorun Thørring. Litt komisk å lese en bok som heter Mørketid nå på årets aller lyseste dag kanskje. :o)
 
Boka er god, kjempespennende og Thørring skriver godt. Et velkjent plot forsåvidt (overgrep skjedd på en internatskole for 40 år siden), men jeg er ennå ikke helt sikker på hvem jeg-personen er. Har en mistanke, men det er egentlig litt for enkelt om det er hun jeg tenker på. Har ikke så mange sider igjen så jeg regner med å bli ferdig med den i ettermiddag.
 
 
Anbefaler boka i alle fall!
 
Om Lille Gubben kom seg hjem? Jada. Han ringte meg litt før halv tolv og jeg plukket opp en smørblid Liten Gubbe litt senere. :o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar