På atv'n!

torsdag 5. juni 2014

Svigermors skarpe tunge

Jepp, det er det vi alltid har kalt den hos oss i alle fall. Jeg har hatt den i mange, mange år, eller dette er jo sikkert generasjon ørten etter den opprinnelige planten, men det må være rundt 30 år siden jeg fikk den første. Den formerer seg villig med stadig nye barn som kommer tittende opp i blomsterpotta.

Denne står i en stor bøtte, den er på størrelse med en vanlig 10-litersbøtte og jeg vanner den sånn innimellom når jeg kommer på det og av og til får den til og med litt gjødsel! Nå er den minst en meter høy tror jeg, den liker seg tydeligvis kjempegodt der den står nå.


Fra tid til annen blomstrer den og nå har den en stooor blomsterstengel med mange blomster på. De er ikke voldsomt vakre, men dere skulle kjent duften! Det er faktisk en av de nydeligste blomsterdufter jeg vet! Ok, den slår ikke liljekonvall (men det er vel ingenting som gjør det?!), men det dufter aldeles nydelig og akkurat passe sterk bort til godstolen min som står en drøy meter unna planten. Mmmm....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar