På atv'n!

lørdag 27. september 2014

En tedrikkers hverdag...

Det går med noen kopper te i løpet av en dag, det må jeg innrømme og her er det bilder av de tekoppene jeg drakk fredag 26. september 2014.

Den første koppen ble inntatt ganske straks etter at jeg kom på jobb, kl. 8:43 for å være nøyaktig. Vanligvis bruker jeg bare to forskjellige kopper i løpet av en dag, en på jobb og en hjemme, men for å få frem at jeg virkelig drikker så mange kopper har jeg her brukt forskjellige kopper hver gang. Denne har jeg fått av kollega Magnhild og den er ganske raus i størrelsen, gul Twinings, teen jeg alltid kommer tilbake til:


Kopp nr. 2 ble inntatt kl. 10:31, men siden det da ikke var så lenge til lunsj ble det bare et lite krus denne gangen, denne har jeg kjøpt selv på Nille, Lipton grønn te med sitron, ikke noen stor favoritt: 


Dagens tredje kopp, kl. 12:17 og her snakker vi om et realt krus! Egenhendig kjøpt på Kremmerhuset og det rommer 5 dl - altså en halv liter! Her må jeg ha 3 suketter og innimellom slår jeg virkelig ut håret og slenger i 2 teposer for skikkelig sterk te! Gul Twinings igjen:


Halvliteren på forrige bilde varte en stund, den var innom microen en tur for oppvarming og neste kopp ble først da jeg kom hjem, kl. 16:42. Denne koppen er kjøpt på Harrods lille avdeling på Gatwick flyplass utenfor London i høstferien 2011, Twinings grønn te med sitron, ganske god:


Dagens siste kopp ble inntatt kl. 19:55 og også den varte en stund, denne tar ca. 4 dl tror jeg. Kjøpt på Black & White på City Syd, er fra Green Gate og er en favoritt-kopp. Avsluttet dagen med gul Twinings:


Hadde tenkt å ta en kopp til, men det ble så sent og jeg droppet det, men klarte vel å helle i meg ca. 1,7 liter te i løpet av denne dagen tenker jeg... Og det var vel i grunnen nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar