På atv'n!

onsdag 17. september 2014

En vidunderlig høstmorgen!

Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ut i marka før seinvakta i dag og sola skinte fra en nesten skyfri himmel da jeg sto opp - dette lovet bra!
 
Klokka 8:30 parkerte jeg på Vådan og la i vei innover. Det var rundt 8-9 grader så det var kjølig (i mars ville dette vært kjempevarmt!), men jeg hadde en god jakke på og holdt bra tempo så jeg ble fort varm. Vekslet mellom å jogge og å gå som vanlig og tok turen inn mot Stykket, her begynte jeg å lete etter en geocache, GC2GRYW Stykket, men fant ut at den lå litt lengre unna enn jeg gadd å bevege meg akkurat da, så jeg fortsatte mot Grønnlia.
 
Nesten inne ved Grønnlia måtte jeg bare stoppe og ta et bilde av Skjellbreia, den lå så vakker og blank som et speil!
 

Litt lengre bort fikk jeg Grønnlia i synsfeltet, den er trivelig da, denne lille hytta!

 
Etter en liten tissepause snudde jeg og begynte på veien tilbake, hadde tenkt å fortsette langs Familiestien og ned til Lian, men da jeg kom opp på toppen ved nedbrente Lagmannsetra ombestemte jeg meg og tok ned mot Stykket igjen.
 
Da jeg kom forbi Stykket kjente jeg at det var da for ille å dra forbi en cache som tross alt ikke lå SÅÅÅ langt unna! Så jeg tok ned den lille stien jeg ikke har lagt merke til før, til tross for at jeg har ridd mye i dette området for en del år siden. Fant cachen ganske greit og kunne logge cachefunn nr. 111!
 
Veien ned til Vådan og bilen igjen gikk fort og det var utrolig vakkert med sollyset som siltes mellom greinene og de bladene som ennå henger på trærne. Gjorde et forsøk på å ta et bilde, men med bare mobilen så er det ikke så lett å få til et bra resultat alltid:

 
Turen ble på 8 km  og jeg brukte drøye halvannen time - det er så deilig å starte dagen på denne måten! Anbefales til alle!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar