På atv'n!

søndag 16. november 2014

Hunderdagersutfordringen VII + langtur med joggesko

Hundredagersutfordringen går så det suser! Pr. 15. november har jeg gått 210.742 skritt i november + de jeg gikk i oktober = 615.842 slritt, det er nesten halvveis det! Halvveis er jo 625.000 skritt, da kan jeg jo røpe at når jeg legger meg i kveld er jeg litt over halvveis til målet!

Hadde planer om en langtur med joggesko i dag (bare så det er klart - for meg er 10 km en langtur!), værmeldinga var på min side. Da jeg våknet var det ca. 0 grader, men kalde 0 grader, vindstille og sol fra skyfri himmel! Praktfullt med andre ord! Etter frokost og litt husarbeide og beundring av nøtteskrika som hoppet rundt i hekken, var det bare å snøre på seg joggesko og iføre seg en brettet buff rundt ørene og løpehansker med ullvotter utenpå og komme seg ut.

I begynnelsen kjentes kroppen litt tung, men jeg har etterhvert erfart at etter en liten stund letner det og da kan det flyte riktig så fint og greit. Sånn var det i dag. Har begynt å løpe med musikk på øret og det gir unektelig mer energi! Jeg løper ikke 10-11 km i strekk selvfølgelig, bytter på å gå og å jogge, men det blir stadig mer jogging og mindre gåing og det er jeg i grunnen veldig godt fornøyd med.

Jeg så en del fugler på min vei - bl.a. en stokkand, flere måser og kråker, en fossekall (!) og et stykke fløy 3 gode og runde og vakre dompaphanner fra tre til tre foran meg et lite stykke og tittet nysgjerrig på meg - de er så nydelige! Små opplevelser som gjør turen enda hyggeligere!

Ved Forvebrua tok jeg en selfie, den ble litt mørk siden jeg sto med ryggen til sola, men jeg synes den ble ganske bra lell:


Evjensbekken, har tatt flere bilder her, men jeg synes det er så fint:


Turen ble til slutt på 11 km / 99 min, noe jeg er meget godt fornøyd med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar