På atv'n!

torsdag 25. desember 2014

En liten tur ut

Jeg har - seriøst! - ikke trent i hele desember! Og nå er det ikke mange dagene igjen så jeg når ikke ett eneste treningsmål denne måneden. Jeg har gjort andre ting da, det har vært travelt på jobb hele høsten, det har vært for mørkt om morgenen til at jeg har orket noen treningsturer før jobb (gleder meg til våren!) og om ettermiddagene har det vært så mye annet, spesielt de siste par ukene før jul.

Jeg har ikke trent i dag heller, men hadde planer om en lang og fin tur ut i dagslys. *host* Men for noen dager siden begynte jeg på boka "Jenta som sluttet å snakke" av Trude Teige og skulle bare lese litt mer etter frokost.. Plutselig hadde dagen gått og da jeg kunne smekke boka sammen etter siste side hadde det blitt mørkt igjen!

Men er det ikke sånn 1. juledag skal være? Ligge lenge, spise en lang og god frokost, lese en god bok, spise litt godis og drikke te, se på julegavene man fikk i går og bare ta livet med knusende ro. Nå i kveldinga tok jeg på meg noen av julegavene - tykke ullsokker, pannebånd og fingervanter fra Kari Traa som jeg fikk av en venninne, en bambus-singlett fra Olaf Tufte som jeg fikk av min søster og ny ulltrøye Kari Traa Rose svart som jeg fikk av Lille Gubben! Med tykke vintersko og dunparkasen fra Bergans som jeg fikk av Lille Gubben for 4 år siden labbet jeg ut i -7 grader, vind og lett snøvær. Med en sånn påkledning er det ikke mulig å fryse, jeg var nesten svett da jeg kom inn igjen!



Det var godt å komme seg ut en liten tur og få litt frisk luft. Og godt å komme inn igjen og brygge en kopp te og spise litt lefse og sjokoladeboller. Mmm... Jul er ikke så ille altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar