På atv'n!

onsdag 17. desember 2014

Kattugle i natten

Jeg var oppe en liten tur litt før kl. 2 i natt og like etter at jeg hadde krøpet under dyna igjen skjedde det jeg har håpet skulle skje i månedsvis! Jeg hørte kattugla rope! Flere naboer har hørt den før, men ikke jeg, men i natt skjedde det altså!

Natten var kald, ca. -10 og det var ikke en eneste annen lyd å høre da kattuglas rop lød i natten. Ikke bare en gang, ikke to, men hele 9 ganger i løpet av like mange minutter! Det var nesten litt magisk å ligge der og høre på, i den krystallklare, men mørke natten.


(bilde lånt fra fuglar.no)

Tenk at en slik skjønnhet har sittet ikke så langt fra soveromsvinduet mitt i natt! Jeg ble så oppspilt at det tok litt tid før jeg fikk sove igjen etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar