På atv'n!

søndag 21. desember 2014

Krumkaker

Jeg hadde tenkt å låne et krumkakejern, men min søster kunne ikke finne sitt noe sted så jeg måtte kjøpe meg ett selv. Endte opp med et Wilfa-jern så nå står dette jernet på min kjøkkenbenk og jeg kan forhåpentligvis lage krumkaker i mange juler fremover.


I dag har jentungen og jeg svingt oss og prøvd jernet. Det var første gangen hun lagde krumkaker, selv har jeg vel vært med en gang eller to, men aldri hatt hovedansvaret så vi var litt spente.

Røra ble laget etter oppskrift i heftet som fulgte med jernet og vi var litt usikre på om den skulle være såpass tykk som den ble, men tok sjansen... Jubelen sto i taket da det viste seg å gå ganske så bra! Noen av kakene ble litt tykke og et par av dem besto ikke kontrollen, men 34 stk kom helskinnet gjennom hele prosessen mens tre stykker ble spist underveis.


Vi ble veldig fornøyde og de smake godt også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar