På atv'n!

lørdag 20. desember 2014

Snart ferdig nå!

Ungene og jeg hadde planlagt å dra på City Syd i dag. Siste lørdagen før jul!? Høres ut som mitt aller verste mareritt... Jeg la en slagplan og kjeppjaget ungene opp fra senga kl. 7:30 (på en lørdag!) og kl. 8:20 gikk jeg ned for å grave frem bilen og ga ungene beskjed om at "Klokka halv ni kjører jeg, samme om dere har kommet ned eller ikke!" Heldigvis var det bare løssnø på bilen så det var bare å koste av og kjøre bort til fortauskanten og vente. 8:29 kom sistemann ned og hoppet inn i bilen.

Det var knapt en bil på veien så tidlig, herlig! Vi ankom City Syd kl. 8:45 og ble sittende i bilen en liten stund og vente og se på at det kom stadig flere biler. Da vi kom var parkeringsplassen nesten tom så jeg fikk parkere akkurat der jeg hadde planlagt så det skulle være lett og kort å kjøre ut og hjem igjen.

Da de åpnet dørene var det ganske mye folk utenfor, men det virket som alle skulle på ulike butikker så det ble ikke så fullt heldigvis. Vi delte oss så guttungen gikk for seg selv mens jentungen og jeg gikk sammen først. Avtalte å møtes en time senere og da satt ungene og ventet mens jeg løp en runde og kjøpte de siste julegavene, hadde selvfølgelig kommet på noe jeg hadde glemt. Så skilte vi lag nok en gang og jentungen og jeg gikk inn på Obs... Det gikk merkelig greit det også faktisk! Da vi møttes for å dra hjem hadde guttungen måtte legge tilbake en ting han hadde tenkt å kjøpe for han manglet noen kroner, vi hadde en liten kronerulling og han tuslet i vei for å kjøpe den siste gaven sin mens jentungen og jeg gikk ut og satte oss i bilen. Han kom like etter og vi kunne sette kursen hjem.

Nå var det litt flere biler på veien, men ikke så voldsomt ennå heller, og hjemturen gikk like smertefritt som resten av handleturen. Vel hjemme pakket vi inn alle pakkene og siden har vi bare slappet av, spise godis, sett filmen "Frost" og både jentungen og jeg tok en liten dupp. Førjulslykke.

Det har kommet en del snø her og snart kan vi lage en sånn:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar