På atv'n!

søndag 18. januar 2015

Husmora slår til!

Dagens "what-to do"-liste:

lage opp gresskar-søtpotetsuppe og ha i fryseren - check
lage invitasjoner til konfirmasjonen sammen med jentungen - check
male sammen med jentungen - check
vaske hvitvask - check
rydde i gangen - check
støvsuge og vaske golv kjøkken, stue, gang og bad - check


Jeg ble liggende til kl. 10 før jeg sto opp i dag, leste en stund og så bare nøt jeg å kjenne den deilige dynevarmen en stund før jeg sto opp. I det skulle til å kravle ut av dyna hørte jeg noen lyder i skaresnøen utenfor soveromsvinduet. Først lurte jeg på om det var noen unger som var ute allerede, men det var ingen som sa noe så det begynte å ane meg hva det kunne være og jeg spratt opp av sengen og løftet forsiktig på rullegardina. Og ja! Det var et nydelig rådyr som gikk forsiktig forbi og jeg hadde riktignok mobilen rett ved hånden min, men jeg bestemte meg for å nyte øyeblikket fremfor å begynne å fikle med mobilen og gå glipp av det hele. En nydelig start på dagen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar