På atv'n!

onsdag 14. januar 2015

Jogge på glattisen

Etterhvert har jeg blitt så glad i å jogge (det hadde du ikke trodd, gymlæreren min fra videregående!) at selv ikke glatt føre, is og snø er noe hinder! Jeg har ett par joggesko med pigg og de står på Orkanger og selvfølgelig glemte jeg å ta dem med til Trondheim så da jeg skulle ut og jobbe i dag måtte jeg ta sommerskoene. Så husket jeg at jeg kjøpte et par løpebrodder i fjor, Nordic Grip running, men jeg rakk aldri å teste dem, det var jo ikke snø i fjor vinter!

Så i dag fikk de omsider sin jomfrutur og jeg har jo alltid hørt at brodder er håpløse å jogge med, at de løsner og/eller vrir seg på skoen og skaper ubehag. Vel... Det stemte ikke! Disse satt som støpt, jeg mener jeg kjøpte de minste som går fra skostr. 32-37 da mine løpesko er str. 37 så jeg regnet med at neste størrelse som er 37-41 kom til å bli for store. Det er bare å feste dem godt nok, men ikke så stramt at de klemmer rundt foten og de er veldig greie å feste på skoen.


Som sagt satt de godt og jeg merket ingenting til dem så lenge jeg gikk eller jogget på is eller snø, verken i steget eller at de klemte rundt foten. På asfalt merker man jo at det er noe under skoen selvfølgelig. Etter 5 km / 50 min hadde den ene vridd seg ørlite, men jeg merket det ikke, jeg bare så det da jeg kom hjem.

Så løpebrodder kan absolutt anbefales, mener jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar