På atv'n!

mandag 26. januar 2015

Jordtårer - ferdig

Da var jeg ferdig med boka "Jordtårer" av Frode Eie Larsen. Plottet var bra og det var en spennende bok, men det var i overkant mange navn og tråder og tråden om søstra til jeg-personen kunne forfatteren med fordel ha droppet synes jeg, det hadde jo ikke noe med resten av handlingen å gjøre.

Likeså kunne jeg-personen vært kuttet ut og gjort om til en tredjepersons-form også, han har jo heller ingen dominerende stemme i boka, den mest fremtredende skikkelsen er jo Eddi Stubb som fremstår i tredjeperson. Det gjør det litt forvirrende å henge med etter min mening.

Men som sagt -. et godt plott og etterhvert mer og mer drivende handling.

2 kommentarer:

  1. Hei Anne Berit :)

    Tusen takk for at du har lest boken min. Da jeg startet å skrive var Oskar Myhre (jeg-personen) tenkt som hovedperson. I bok to ble Eddi Stubb introdusert, og han tok over mer og mer plass. Sånn sett i ettertid er jeg enig i vurderingene dine, og i min siste bok - "Du skal lide" - er Oskar omtalt i tredjepersons-form, og Eddi er en mer tydelig hovedkarakter. Jeg har også kneppet opp spenningsnivået et hakk eller to i den boken ;)

    God tirsdag!

    mvh.
    Frode Eie Larsen

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj! Så trivelig å få svar fra deg da! :o) Jeg venter på "Du skal lide" og på "Frostrøyk" og har "Hemmeligheten" liggende på nattbordet, skal bare gjøre unna en annen krimbok først. :o) Nå ble jeg enda mer spent på "Du skal lide", men skal lese de to andre først tror jeg. Ha en fin dag du også! :o)

      Slett