På atv'n!

lørdag 7. mars 2015

Blod på snø

Jeg er i bokhjørnet for tiden og det går unna her! Begynte på Jo Nesbø "Blod på snø" (Aschehoug for noen dager siden) i går kveld og leste den ferdig i dag. Jeg ble skuffa da jeg fant bøkene i en nye-bøker-kasse som kom med internposten på jobben på torsdag - det er jo bare en liten flis på 173 sider!

Historien er spennende, men i forhold til hans tidligere bøker blir det liksom litt "enkelt" på et vis. Det har jo kommet frem at Nesbø egentlig hadde tenkt å gi ut denne (og noen flere?) under psevdonym som bøkene til en kidnappet krimforfatter han også skulle skrive om - og det forklarer kanskje hvorfor forfatterstemmen er ganske ulik hans egen. For det synes jeg den var, uten at boka var dårlig av den grunn.

Men historien er spennende, om enn litt forvirrende - det er liksom dobbelt opp av flere hendelser og slutten var også merkelig, men jeg skjønte poenget med den doble slutten da, ble bare litt overrasket.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar