På atv'n!

torsdag 30. april 2015

Sang til konfirmanten

Har du konfirmant i år? Har du skrevet sang? Eller skal du holde tale? Eller begge deler? Jentungen her er konfirmant lørdag 9. mai og vi gjør som vi gjorde for to år siden da storebror sto for presten - pappa holder tale mens mamma skriver sang. Stefar holder munn og bonusmor skriver velkomstsang. One big happy family med andre ord.
 
Jeg har vært innom "Teddybjørnens vise", "Bamsens fødselsdag" (den brukte jeg sist), "Trondhjæm, Trondhjæm", "Helene Harefrøken" og sikkert enda noen til... Ingen gjorde susen, det ville bare ikke løsne. Så fant jeg en sang på melodien til "Vi ere en nasjon vi med" og begynte å nynne på den og i løpet av en drøy halvtime var sangen på plass!
 
4 vers, sånn passe haltende, med et par nødrim og et par små pinligheter (for konfirmanten!), men rett fra hjertet og godt ment - akkurat slik en sang til konfirmanten fra mamma skal være! Heldigvis har vi pinaospiller i selskapet så kanskje haltingen ikke høres så alt for godt...
 
*puh* Da var en ting ute av verden i alle fall. Men hva skal jeg lage til koldtbordet tro...? Og så var det den dia-kaka da... Jaja, det er jo enda 9 dager igjen!
 
 
Det er en ting som mangler på sangen forresten, jeg må finne noen passende bilder av den ungen damen å dekorere den med... *muahahahaha* (ondskapsfull latter)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar