På atv'n!

fredag 17. juli 2015

Merket for livet

Ja, ikke jeg heldigvis, men jeg har lest en bok med tittelen "Merket for livet", skrevet av Emelie Schepp (Gyldendal 2015). En krim som var så spennende at jeg knapt nok klarte å legge den fra meg!
 
Den handler om førsterettsadvokat Jana Berzelius og etterhvert skjønner vi at hun har problemer med drømmer, mareritt og merkelige flashbacks. Hun er adoptert som ganske stort barn, 9 år, og husker ingenting av hva hun opplevde før dette. Historien kommer selvfølgelig for en dag samtidig som en utrolig spennende krimfortelling nøstes opp - en mann blir myrdet og på åstedet finner man ikke andre spor enn merker etter en liten barnehånd...
 
Den avdøde har i mange år jobbet med innvandring og det viser seg at han ikke har så rent mel i posen som man kanskje skulle tro - og hva med hans kone?
 

Boka er kjempespennende synes jeg - så om du vil ha en krim i sommer, så gå for denne!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar