På atv'n!

fredag 24. juli 2015

Nøtteliten

Her om dagen satt det et lite ekorn på treklossen under fuglemateren da jeg kom hjem, dessverre var begge materne så og si tomme, så det var lite å få av både solsikkefrø og nøtter. Jeg hentet det vi hadde og fylte opp og la i tillegg en liten neve nøtter på trestokken i tilfelle Nøtteliten skulle komme tilbake. Han løp inn i hekken da jeg kom så jeg var usikker på om han ville tørre å vise seg igjen.

Det tok vel 5 min etter at jeg hadde gått inn så var han på plass igjen! Men det var ikke nøttene han var ute etter, det var solsikkefrøene! Han satt lenge og så opp på fuglemateren, funderte på hvordan han skulle gripe dette an, løp frem og tilbake på rekkverket og hoppet opp og ned på treklossen.

"Jeg ser det er noe godt der oppe!"


"Hva ser du på?!"


"Er det noe nedi her kanskje?"


Til slutt våget han det store spranget og fikk tak i godsakene, han prøvde seg først på å komme inn i materen på toppen, men fant fort ut at det kun er åpninger nederst og han hang rett og slett opp-ned og spiste!


Fuglene var helt forstyrret og kun 2-3 stk våget seg bortpå mens Nøtteliten herjet, men da bare i et lite sekund, men da Nøtteliten var ferdig og trakk seg tilbake var de ikke sene om å innta plassene sine igjen.


Ekorn er noe av det nydeligste som finnes da! Lille Gubben har sett ekorn i hagen en gang før, men det er mange år siden og dette er første gangen jeg ser dem her og i alle fall første gangen jeg ser dem på så nært hold! (om vi ser bort fra de nesten tamme i London!).


Bildene er tatt gjennom kjøkkenvinduet så jeg sto vel ikke mer enn 3 meter unna tenker jeg, Nøtteliten brydde seg ikke om det overhodet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar