På atv'n!

onsdag 5. august 2015

Mora i Mora

Litt av en overskrift, hva? Mora i Mora. Joda, her er det humor på høyt plan! Turen gikk fra Orkanger via Berkåk - Kongsvinger (nei, Mora, ikke Kongsberg...) og til Charlottenberg den første dagen. Her har de opptil flere digre godisbutikker:


Vi handlet jo litt, men ikke så vanvittig mye synes jeg da. Jeg har jo to unger å handle til også mener jeg. Kjøpte  jo litt sjokolade og litt annet smågodt i løs vekt og et par ting til hver av ungene, men såpass må jo være lov!

Turen gikk så om Arvika der Vikingarna kommer fra. Der har de bl.a. denne skulpturen, "Fågelmannen" av Liss Eriksson:


Deretter gitt turen til Mora. Vi storkoser oss i Mora.


Jeg tok meg en liten ridetur. Bildet er tatt etter at fotografen drakk en øl til maten.


Det er så fint i Mora, dette bildet er tatt midt inne i byen!


Vi var her i to netter før vi satte kursen hjem igjen. Vi hadde jo tenkt å få med oss en båttur på Siljansjøen, men takket være elendig research før vi dro gikk vi glipp av den denne gangen også, den går nemlig kun på mandager! Men neste sommer - da blir det båttur på Siljan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar