På atv'n!

onsdag 26. august 2015

Pallekarmer

Jeg er så heldig at Lille Gubben får tak i gratis pallekarmer på jobben og jeg har fra før 4 lave og en som er dobbelt så høy (altså to i høyden). Nå har jeg fått 1 stor og 3 små som skal ut i hagen, de har ligget leeeenge, men nå har jeg omsider sparket meg selv i baken og beiset dem.
 
 
 
Den store pallekarmen som de tre små ligger på skal jeg ikke bruke for den er nesten brukket på den ene langsiden dessverre (kan jo hende den lar seg spjelke om jeg bruker en litt lang fjøl?), men de tre små skal ut i hagen. Nå venter jeg på at Lille Gubben skal fikse litt i den ene overgrodde luftegården fra den tiden vi hadde hester og så skal vi få ut pallekarmene der. Den store som ikke er ødelagt (den ble ikke med på bildet) skal få jordbærplanter i seg (tusen takk for dem, svigerfar!) og de tre små skal antagelig få 2 busker med amerikanske blåbær og en aronia-busk (svartsurbær).
 
Nå har det vært 2 uker med knallvær og jeg vurderte å kjøre innom et gartneri i formiddag og handle planter, men fant ut at det kanskje var lurt å klargjøre i hagen først så jeg bare kunne plante dem ut når jeg kom hjem - og det var like greit tror jeg. I morgen ettermiddag meldes det nemlig opptil 10 mm regn!!! Usjameg. Det var ikke noen mellomting liksom, enten 25 grader og steikende sol eller så er det realt høljregn!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar