På atv'n!

torsdag 1. oktober 2015

Baklidammen -- Kobberdammen

I går morrest var jeg tidlig oppe og hadde bestemt meg for å ta en lang tur i marka før seinvakta. Kjørte opp til Baklidammen og gikk derfra, opp til Lavollen, videre opp til Kobberdammen, rundt den og samme veien ned igjen.

På vei opp hørte jeg en liten fugl som lagde en spinkel, enkel lyd, gang på gang og jeg lurte veldig på hva slags fugl det var. Det fløy en skjære rundt, men at det ikke var den visste jeg jo! Plutselig satt den der, på gjerdestolpen rett foran meg - rødstrupen! Og jeg fikk tatt mitt første bilde av en rødstrupe, en nysgjerrig og ikke så veldig sky liten tass.


Det er tid for sopp også, om disse er spiselige aner jeg ikke, jeg spiser helst ikke sopp uansett, men kan godt ta bilder av dem:


Vel oppe gikk jeg rundt Kobberdammen og da jeg kom til Erlingvika hadde jeg denne utsikten mot demningen:


Det er utrolig flotte farger i naturen nå!


Det hadde regnet om natten og sola glitret i dråpene:


Nede ved Lavollen igjen traff jeg på disse to små, gule vennene:


Det var en trivelig tur og når man rusler med kamera blir ikke tempoet så høyt, men jeg tilbakela da 9 km i løpet av 1 time 50 min og er fornøyd med det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar