På atv'n!

søndag 11. oktober 2015

Tjoho! Gyngestol og norgesglass!

Vi planlegger jo å bygge et tømmerhus når bare drømmetomta blir vår og har alt en god del tanker og planer for hvordan vi skal ha det inne. Jeg slo i vår kloa i 6 budalsstoler og et tilhørende budalsbord helt gratis! Nå er det bordet alt for lite som spisebord, men vi skal nok finnes en plass til det også - stolene skal vi selvfølgelig ha til det store, flotte kjøkkenbordet Lille Gubben har.

På fredag slo det meg - jeg ønsker meg en budalsgyngestol også! Med skinnfell ville det blitt et flott blikkfang på kjøkkenet og et godt sted og sitte og kose seg mens jeg ser på at Lille Gubben tar oppvasken! ;o)

Så jeg la ut en forespørsel på en fb-gruppe og jeg tror ikke det tok mer enn en time eller noe før jeg fikk svar! Siden vi var på hytta i helga så rakk vi ikke å hente den før i dag, men i ettermiddag dro Lille Gubben og jeg bort og kjøpte en kjempeflott, hvit, god, gammel budalsgyngestol! Se så flott den er:


Med en gråsvart skinnfell blir denne kjempeflott!


Det viste seg at hun som solgte stolen driver litt med kjøp og salg og jeg tok jo en kjapp titt selvfølgelig og siden jeg elsker norgesglass ble blikket mitt dratt mot en liten hylle på veggen med to enslige norgesglass i. Spesielt det ene fanget min interesse - jeg har nemlig såpass mange nå at jeg ikke rasker med meg alt, men prøver å finne fasonger og størrelser jeg ikke har fra ør og har etterhvert fått samlet en del. I dag fant jeg glasset til høyre, det er det minste norgesglasset jeg noen gang har sett:


Se så fint!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar