På atv'n!

mandag 25. januar 2016

Har du noen ufo'er?

I går fikk jeg ånden over meg og ryddet i roteskuffen, på kommodene og på golvet (*host*) på soverommet hos Lille Gubben... Grunnen var at vi hadde fyrt så voldsomt på stua at vi satte opp døra til soverommet og da ble det varmt der inne også. Ellers hadde jeg jo frosset fordervet.

Etter å ha gjort unna skuffen og toppen på kommodene var tiden kommet for rotet på golvet. Det endte opp med 5 tomme plastposer, et par sandaler, en pose med en drikkeflaske, en termokopp, en smørekniv og en asjett i, 8 (!) par ullsokker (jeg sover ofte med sokker på føttene og utpå natta blir det varmt, jeg sparker av meg sokkene og de havner på golvet...) og to kurver med garn og ufo'er...

Jeg bestemte meg for å legge hele garnnøster og bunter med garn i den store kurven og små nøster / rester i den lille og den store kurven ble full... I tillegg fant jeg flere sett med strikkepinner, jeg har nettopp kjøpt flere nye sett for jeg hadde så få i str. 3 - 4 mm... Og - en rekke ufo'er. Om du er litt erfaren innen håndarbeide så vet du selvfølgelig at ufo = UFerdige Objekter. Og jeg fant...

Noe jeg tror skulle være en pulsvarmer, men jeg har da faktisk to armer!? En heklet gryteklut. En strikket blå firkant som jeg ikke aner hva skulle være. En heklet lilla remse som var 20 cm for kort til å kunne være pannebånd, men jeg tror muligens det er jentungen som har laget den. En strikket ullsokk, lilla med hvite lus. Og sist, men slett ikke minst, en rød vott, høyre sådan.

Bestemte meg for å strikke ferdig sokkeparet og vottene og er straks ferdig med vottene faktisk, mangler bare venstre tommel:


Ja, den venstre er litt mindre enn den høyre ser jeg, men satser på at det ordner seg når de skal toves. Neste gang jeg er der må jeg vel se om jeg finner garn til en sokk til, mener jeg så to nøster lilla garn i den store kurven og et utall små nøster hvitt garn, så det blir vel en råd...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar