På atv'n!

onsdag 27. januar 2016

Reagerer kroppen din på hva du spiser?

Det gjør kroppen min og det merkes veldig godt! Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg alltid faller tilbake til gamle, usunne vaner - det er jo så godt med frukt og grønnsaker og "ordentlig" mat!
 
Den siste tiden før jul og for ikke å snakke om i selve jula (!) - masse kaker, godis og ikke helt sunne middager, mye brødmat med søtt pålegg og en del brus, jeg drikker veldig sjeldent brus til vanlig. Kroppen ble dvask og slapp, syklusen ble helt på en snurr og jeg får lite energi og tiltakslyst.
 

Nå etter jul har jeg spist helt annerledes - nå har det gått i grove knekkebrød, mye grønnsaker og frukt til nesten hvert måltid, en del bær og kun vann og te som drikke. Og syklusen er helt normal igjen, jeg trenger mindre søvn, har mer overskudd og bobler av energi! Jeg har begynt å trene igjen, i dag gikk jeg 5 km på isføre (med brodder!) før seinvakta! Og i helgen har jeg store planer om å få ryddet den ene kjellerboden!
 
 
Prøver å innføre en ny vane ved at etter middag (på hverdagene!) spiser jeg kun frukt, grønnsaker og bær, ikke noe brødmat eller noe annet da. Magen fungerer helt topp og kroppen elsker dette kostholdet, den sprudler! Humøret er bedre også - bare vinn-vinn!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar