På atv'n!

fredag 17. juni 2016

Joggings og salatkjør

Lille Gubben og jeg hadde planlagt en joggetur i går etter jobb og jeg kom halsende hjem kl. 17:20 etter å ha stått i kø en evighet, hoppet i treningstøyet og ble forsyne meg stående og vente på ham! Høh.

Vi gikk de første 700 metrene bort til et bestemt punkt der vi begynte å jogge. Derfra jogger vi en viss strekning før vi snur. Det vil si - jeg har vært med på denne runden kun en gang, dette var hans fjerde. Sist gang jogget vi en litt annen runde og dermed bare den ene veien og kun halvparten av det Lille Gubben mente vi skulle jogge i dag. Dobbelt så langt?! Sa jeg ikke at jeg var halvdød sist?

Det gikk faktisk greit og fint, men jeg kjente det da vi var halvveis og da jeg saknet farten for å stoppe i 2 sekunder for å snyte meg så brølte det bare ved siden av meg:
- Nei! Nei! Ikke stopp!
- Men jeg skal bare...
- Nei! Fortsett å løpe!
- Jada, jeg må bare snyte meg først!
- Hah! Jeg pisker deg jeg, vet du!
- Pøh. Bare pisk du, det bryr meg ikke!

Sa jeg. Jeg kunne jo ikke la ham vinne alt der? Men jeg la nå i vei etter ham og jogget rolig ved siden av ham. Det gikk faktisk ganske så greit! Og da vi hadde igjen ca. 800 meter letnet beina litt og mot slutten kunne jeg øke farten bittelitt!
- Øker du farten!?
- Neida, jeg vil bare bli ferdig! *haha*

Så vi klarte det greit! Ca. 2800 meter (jada, maratonløpere er vi ikke!) uten stans, vi er kjempefornøyde vi! Jeg hadde ikke trodd det, men det gikk ganske greit, jeg var ikke halvdød eller utkjørt da vi kom hjem heller. Det er flatt og fint, bare bittelitt kupert, men ikke mer enn at jeg takler det (og da er det ganske flatt...) og med fin grus, sand eller skogbunn. Jeg elsker det lille strekket som går gjennom skogen, der er det myk og deilig skogbunn og jeg kunne sikkert jogget mange kilometer på sånt underlag. Helt sikkert. *host*

Ellers prøver jeg å skjerpe meg hva kosten angår - men det er ikke det at jeg spiser så himla usunt, jeg spiser alt for mye! Denne uka har jeg spist salat 3 ganger, til lunsj på tirsdag, til middag i går sammen med 2 stekte egg og til lunsj i dag. Her er dagens lunsj, det ser godt ut vel?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar