På atv'n!

tirsdag 26. juli 2016

Hjemme igjen!

Her har tiden flydd - vi (Lille Gubben og jeg) kom hjem fra Rethymnon på Kreta for et par dager siden og jeg begynte på jobb i går. Jaja. Kunne godt tenkt meg et par dager å få sover ut på, men det ser ut som normen nå er 4 timers søvn, så våkner jeg og må på do og deretter er det bare smålurer resten av natta. Rart at jeg ikke detter om i løpet av dagen egentlig...

Vi storkoste oss på Kreta altså, akkurat som sist vi var i Rethymnon, for to år siden og også da bodde vi på Ilios Beach. Kan hende vi drar tilbake igjen - hvem vet, det er en nydelig plass! Denne gangen gikk vi noen lange turer, bl.a. opp til en landsby i fjellene bak Rethymnon, den het Roussispiti og var helt nydelig der den lå i fjellsiden!

Vi badet også en del, men to av dagene var det såpass mye bølger og vind at vi valgte ikke å bade - da gikk vi langtur den ene dagen og tok nesten samme runde med sightseeingbuss den andre - artig å se litt mer enn bare stranda og leiligheten også.

Sist gang spiste vi på hotellet hver kveld unntatt en, denne gangen spiste vi på hotellet kun den første kvelden. Tre kvelder ruslet vi bort til gamlebyen og spiste der (bl.a. spiste vi Elvis-burger på Mojo, den var knallgod! Om den har noe med Elvis å gjøre er jeg usikker på...) og vi spiste en nydelig biff på Alana - begge stedene anbefales varmt! De tre siste kveldene spiste vi på Pagliaccio, en italiensk restaurant som lå ca. 230 meter øst for hotellet vårt. De har den aller beste karrikyllingen jeg har smakt! Og jeg har smakt noen etter hvert...! Litt pussig at det var pasta penne til og ikke ris, men det gikk seg fort til da jeg begynte å spise - OMG! Og verdens søteste betjening! Anbefales på det varmeste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar