På atv'n!

lørdag 2. juli 2016

Husmordagen!

Jepp! I dag har jeg vært husmor! Skikkelig husmor. Lille Gubben ville invitere sine foreldre til middag i morgen og ett kjapt overblikk sa meg at da måtte noe gjøres her først! Jeg er ikke noe husmoremne, så mye er sikkert og nå i sommer har jeg - om mulig - vært enda verre enn normalt!

Så i dag har jeg støvsuget, vasket bad, toalett + gulvene på stue, kjøkken og i gangen. Har tatt ned ferdig vaskede og tørre klær (når de ble hengt opp husker jeg ikke...) og vasket en ny maskin som er hengt opp igjen.

Til lunsj stekte jeg sveler til hele gjengen og nå til kvelds blir det hjemmelaget pizza!

Mens jeg holdt på med husarbeidet innså jeg at denne støvsugeren er så dårlig at den skal ut av huset! Hver gang jeg nevner det svarer Lille Gubben at - "Men det er jo en Miele!" Spiller ingen rolle om det så er en Rolls Royce - den er elendig! Og det har den vært i alle de 11 årene jeg har vært her i huset! Så jeg har bedt han hive den på dynga over helgen (vi skal en tur på tippen med et lass da) og har til og med tilbudt meg å kjøpe en ny!

Likeså med moppesystemet her i huset. Det var nok godt i utgangspunktet. Problemet er vel heller at utgangspunktet er rundt 15 år siden... Ikke har jeg fått tak i nye mopper til skaftet heller så da jeg var ferdig i dag (jada, etterpå - ikke før!) dro jeg på Europris og handlet nytt moppeskaft med masse tilbehør, en støvkost, flere kluter og en ekstra mopp! Så nå skal det ikke stå på utstyret i alle fall!


Så nå skal det bli rengjøring her i huset fremover tenker jeg!

Fra dette:



Til dette:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar