På atv'n!

fredag 29. juli 2016

Joggetur med følger...

I går skulle Lille Gubben og jeg ut på joggetur igjen og litt kjapp hoderegning viste at det er to uker - 14 dager! - siden sist jeg var ute og jogget. For Lille Gubben er det vel 17 dager, han har prøvd å hvile den vonde foten. Og så har det jo vært ferie og sydens sandstrender og Middelhavets varme vann og så videre og så videre...

Men nå skulle vi altså på'n igjen! På med joggesko og treningstøy, Volvo-capsen må på for det riktige Volvo-draget og ut på tur! De første 600 m strevde jeg med å finne en god rytme, det ble bare tull, tror det var Lille Gubbens rytme rett ved siden av meg som forstyrret, han har lengre steg enn meg så jeg kan ikke innstille meg på hans rytme. Så jeg la met et par meter bak og da gikk det mye bedre.

Etter litt over 1 km måtte Lille Gubben kaste inn håndkleet, foten var ikke helt god allikevel, men han pisket meg videre - "Bare fortsett du, du tar meg igjen på tilbaketuren!" Jeg jogget videre og snudde der Endomondo'en viste 1,5 km og jogget tilbake. Passerte Lille Gubben ved ca. 2250 meter. Snudde borte ved 3 km og jogget tilbake til jeg traff ham igjen, 3,19 km / 22:40, veldig fornøyd med det! Formen kjentes overraskende bra ut og kroppen var lett og fin.

Vi ruslet hjem, tok en dusj, lagde middag og satte oss for å spise. Da jeg var ferdig og skulle reise meg var det bare såvidt jeg klarte å komme meg opp fra stolen! En helt vanlig kjøkken-pinnestol. Hoftene var pinnestive og vonde som bare fy! Jeg var knapt nok gangbar! Skulle tro jeg hadde helt i meg en liter helmelk før turen! Men alt jeg har spist av melkemat siden vi kom hjem fra Kreta er hvitost og det har jeg alltid tålt helt fint. Hoftene var sånn resten av kvelden... Heldigvis har vi en kjempegod madrass så i morrest var hoftene mye bedre, jeg kjenner litt i dag også, men heldigvis ikke i nærheten av sånn som det var i går!


På Kreta spiste jeg forresten ekte gresk yoghurt til frokosten hver eneste dag, med honning, fersken, valnøtter og rosiner på... Mmmm... Himmelsk! Vi gikk lange turer flere dager og jeg merket ingen verdens ting i verken hender eller hofter. Jeg går derfor ut i fra at den yoghurten lages av ikke-homogenisert melk...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar