På atv'n!

lørdag 12. november 2016

Transportjogg hjem igjen

Omsider ble klokka 14 og jeg kunne trekke i deilig og varmt ulltøy (og bh!), longs og trøye hadde jo hengt ved varmeovnen i 5 timer! På med alt tøyet igjen, reflekser og sko, sekken på ryggen og låse døra. Som alltid når jeg skal løpe for andre gang på samme dag så er det fryktelig tungt til å begynne med, men det går seg jo snart til og det gjorde det denne gangen også.

Rolig og pent ned Venusveien, litt isete her og der, men det gikk bra. Forbi Bilbyen og ned forbi Postterminalen og Sluppen bru. Opp Osloveien begynte det etterhvert å gå litt tråere og jeg tillot litt gåing da jeg kom opp i bakken mot rundkjøringene på Stavne. Bøckmannsveien ble forsert med vekselvis gange og jogging med korte steg. Da jeg kom til Hoemsbrua tok jeg opp snarveien og da jeg kom opp på toppen av stien hørte jeg et kjent fuglekvitter og en liten pippip fløy over meg. Da jeg fulgte den med blikket landet den i et tre med en flokk andre sidensvanser! Her tillot jeg meg å stoppe helt og knipse et bilde - "horisonten" ble litt skeiv og skakk, men det ble gjort litt i hurten og sturten:


Resten av Skjermveien ble også unnagjort ved å veksle mellom gange og lett jogg og det var deilig da jeg omsider kunne bestige kneika ved fotballbanen og var ferdig med motbakkene!

Turen ble på 7,63 km / 66:20 min og jeg er veldig fornøyd - det var tross alt mye motbakke! Og tenk så lett det blir å jogge til sommeren da - i shorts og t-skjorte på flatmark og sommerføre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar