På atv'n!

lørdag 12. november 2016

Transportjogg

I dag var det tid for transportjogg igjen - nydelig vær, litt glatt, men med nye piggjoggiser var det ingen grunn til å la være. Og så blir jo helgens joggetur unnagjort samtidig - vinn-vinn!

Det ble 3,88 km hjemmefra til bussholdeplassen ved Lerkendal stadion og jeg brukte 32:47 min, ikke lynets hastig med andre ord, men føret tatt i betraktning så er jeg storfornøyd. Jeg er heller ikke laget for å jogge så tidlig på morgenen så humøret er på topp nå!

Vel fremme på jobb var det bare å skrelle av seg det forholdsvis fuktige tøyet og henge i alle fall det innerste laget til tørk så det ikke er vått når jeg skal hjem igjen kl. 14:00. Vanligvis henger jeg det i et skap i kjelleren, men siden jeg er alene i dag har jeg tatt meg den frihet å henge det foran ovnen på spiserommet - dette er selvfølgelig ikke noe jeg gjør når de andre er på vakt! Dette er ikke sååå lekkert akkurat:


Ok, løpe-bh'en er ny og stilig, men ulltøyet... Nah. Det var fint for ca. 10 år siden da det var nytt, nå lever det en tilværelse som ull-lag under løpetøyet om vinteren. Det er fremdeles like helt (!), og mjukt og godt, men det er ikke så fint lenger, men egner seg ypperlig til joggebruk. Det er ikke så artig å svette ut nytt og lekkert ulltøy synes jeg, men siden dette har sett sine beste dager får det tilbringe pensjonisttilværelsen på denne måten før det får den siste hvile etter hvert.

Det er fra Kari Traa og jeg kjøpte det på tilbud husker jeg, det var det første jeg hadde av det merket faktisk. Jeg har også to trøyer og en longs fra Kari Traa rose og de er så fine! Men jeg tror ikke kvaliteten er så god som på dette gamle ulltøyet. Roselongsen har jeg hatt i litt under to år, den er noe brukt og vasket, men slett ikke utslitt. For et par uker siden hadde jeg tatt på meg longsen og løpebukse utenpå og i det jeg tok et tak i låret på begge buksene for å dra dem bedre på meg så sa det "ritsj!" og dermed revnet den rådyre longsen tvers over låret... Det synes jeg er for dårlig, men jeg vet det er flere som er skuffet over kvaliteten på disse og har opplevd det samme. Så da har jeg en ganske så eksklusiv løpe-longs hos Lille Gubben om ikke annet...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar