På atv'n!

mandag 26. desember 2016

Romjulsjogging

Vi løp jo en tur på julaften og satt inne i hele går så vi måtte ut en tur i dag også. Nissegubben fikk ny løpejakke i julegave og den måtte jo testes! Vi ble enige om å løpe oppover langs elva, en strekning vi ikke har gått, løpt eller syklet siden den ble utbedret voldsomt i løpet av året som har gått.

Etter en stund tittet jeg på mobilen, "Nå har vi løpt 2,7 km, om vi snur der borte ved rundballene blir det akkurat 6 km til vi kommer hjem igjen." Han dro litt på det, "Nei, vi løper litt til." Det begynte å ane meg hva han tenkte på, "Har du tenkt deg helt bort til brua og hjem igjen? Det er over en mil!" Han lo litt, "Vi prøver?" Jeg måtte bare le jeg også, "Vi prøver!"

Vi snudde ved brua, etter 5,4 km og fremdeles gikk det lett. Vindstille, oppholds, lettskyet og 1-2 cm nysnø, helt vidunderlig! Beina, eller et lår, en hofte og et kne, begynte å krangle litt en stund etter at vi hadde snudd, men jeg bet tennene sammen - mila var innen rekkevidde! 

Det ble nedtelling det siste stykket - rundballene, 3 km igjen! Forbi en gapahuk, 1 km igjen! Forbi neste bru, 500 m igjen! Vi svingte inn i oppkjørsla og stoppet foran trappa og det var med spente fingre jeg stoppet endomodoen. 10,9 km / 1:23:28! Og 10 kms-tiden ble 1:16:38!

Forrige gang vi løp 10 km var tiden 1:21:44,altså løp vi 5:06 raskere i dag!!! På vinterføre og med mer tøy på og vi var ikke i nærheten så slitne i dag som for 3 mnd siden. Hurra! Dette var stas for oss! Nå ser vi begge to at målet vi har satt oss for sommer/høst 2017 definitivt er innen rekkevidde!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar