På atv'n!

onsdag 25. januar 2017

Overtråkk

Denne uka tenkte jeg at jeg skulle være smart å løpe til og fra jobb en dag slik at jeg fikk noen km å gå på i forhold til årsmålet for løpingen. I går jogget jeg pent og rolig hjemmefra noen mintter før kl. 07:00 og alt føltes helt fint. Etter et par km presterte jeg å tråkke over noe skikkelig på venstre fot - realt overtråkk utover så jeg kjente det langt opp i leggen! Men stoppet jeg å løpe? Neida. Og etter kort tid forsvant smertene og jeg var glad og fornøyd. Vel fremme på jobben hoppet jeg i dusjen (luksus!), kledde meg og begynte med dagens dont.

Det tok ikke mange minuttene før venstre fot begynte å verke. Og det ble bare verre utover dagen. Etter lunsj klarte jeg nesten ikke å stå på foten og tilbrakte resten av arbeidsdagen foran en datamaskin mens jeg lagde lånekort til en gjeng førsteklassinger som kommer i neste uke.

Jeg innså jo fort at det overhodet ikke var aktuelt å løpe hjem igjen - jeg klarte jo knapt nok å gå! Så jeg tenkte på bussen. Men bussen er ofte stappfull og det fristet lite å stå på bussen. Og når jeg omsider kommer så langt jeg kan med bussen er det fremdeles en liten kilometer å gå hem. Så valget falt på drosje. Jeg angret meg litt da jeg så hvor dyrt det ble, men jeg kunne jo ikke be ham rygge tilbake for å reversere regningen heller akkurat...

I dag har foten og jeg tatt det rolig og hvilt oss og en er mye bedre nå. Har veldig lyst til å prøve å løpe en tur i morra, men vet ikke om det er så lurt... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar