På atv'n!

mandag 17. april 2017

Nok en ny fugl + endring av løpetrening

Vi har vært på hytta i påsken og sannelig dukket det ikke opp et nytt fuglebekjetskap igjen! Lille Gubben og jeg hadde vært på skitur og han skulle vaske seg etterpå og ba meg om å vaske ham på ryggen. Jeg begynte å vaske og plutselig fikk jeg se noe uvanlig på fuglemateren utenfor kjøkkenvinduet og bråstoppet - "Hva er det på materen?!" Hjernen gikk på høygir og var innom i alle fall røyskatt før den skjønte at det var en hakkespett! Jeg klasket kluten i hendene på Lille Gubben, grep kameraet (som stort sett alltid står klart på benken ved kjøkkenvinduet), zoomet inn og knipset vilt! Joda, det var en hakkespett, mer eksakt en gråspett hann og den besøkte oss i alle fall tre dager på rad! En nydelig fugl som det var morsomt å bli kjent med:



Så over til løpingen.

Vi har begge to følt at vi har stagnert i løpingen nå og har innsett at vi har gått i fella - vi har jo stort sett løpt den samme ruta i hele vinter og den går på flatmark i tillegg... Gammel treningsplan var 2 løpeturer i uka og da ofte den samme ruta. Ny plan:

Tur 1 - valgfri mandag, tirsdag eller onsdag
Tur 2 - motbakkeøkt på torsdag
Tur 3 - den faste ruta på søndag (for min del litt mer valgfritt annenhver helg da jeg er i byen)

Vi tjuvstartet litt på motbakkeøktene alt i dag siden vi hadde fri og ville utnytte dagen litt. Det blir da ca. 700 m på flata, så 1 km hvor vi veksler på å gå og jogge sakte opp en vanvittig bratt motbakke! Deretter jogger vi rolig  ned hjem igjen. I dag brukte vi 17:36 hjemmefra og opp og 15:10 ned igjen. Så får vi se da, hvordan dette går.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar