På atv'n!

mandag 1. mai 2017

Litt fugleliv i helgen

Jeg har ikke bare jogget, i helgen har jeg så langt gått to lange (12+9 km) turer med kamera langs Orkla for å se etter fugler. Lite nytt, men mye fint og jeg lyktes da i å få noen på minnebrikken.

Kjøttmeis:


Bokfink:


Rødvingetrost:


Laksand hann:



Rødstrupe rett utenfor kjøkkenvinduet:


Denne rødstrupen oppfører seg akkurat som den som var her i fjor, den elsker å sitte på klossen (etter en gammel fuglemater) og spise meiseboller, kanskje det er den samme?

Jeg har også sett mange andre fugler som blåmeis, gråtrost, fiskemåker, stokkender, kvinender, havelle, hegre, grønnfink og strandsniper, men fikk ingen gode bilder av disse.

Da jeg rakte plena for kongler (!) rundt den store grana på lørdag fant jeg noe jeg først trodde var bæsj etter en rev eller noe, men så skjønte jeg at det måtte være gulpeboller! Sånn så den ene ut:


Jeg tror det er en ørliten musekjeve til venstre i gulpebollen der... På facbook-gruppa "Id og fugl" menes det at det kan være etter en kattugle og den har vi jo hørt tute om natten flere ganger i vinter! Stas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar